Denizkızları (Mermaids) (1990)

Denizkızları (1990)Mermaids

Puan Yeterli oy sayısına ulaşılamadı
Senin Puanın
Etiketler
Yönetmen
Dil
İngilizce
Ülke
ABD
Süre
110 dakika
22
0
51
7
Özet Fragman Beğenenler
Philosophy profil fotoğrafı
Philosophy
Keyifli bir 90'lar filmi.
error_outline
kaptankaptanim profil fotoğrafı
kaptankaptanim
Tam bir 90'lar filmi. Aile etkisi gene dorukta. Filmin adının neden böyle olduğunu merak ediyorsunuz ve ilk bir saatinde buna dair en ufak bir şey görmüyorsunuz ancak yorumlayacak olursak sembolik bir anlatımla Rachel için okyanusta yaşamak, istediğin her yere gidebilmek sürekli derinlerde kaybolabilmek, özel olmak. Charlotte için saf, temiz ve bakire iken şehvet ve tutkuya ait olduğunu hissetmek ve gizemli bir aşk yaşamak, tözel olmak. Katie ise bir çocuk gözünden dünyayı görmek, savunmasız olmak, güzel olmak. Hepsine bakıldığında özelliğin, tözelliğin ve güzelliğin ardındaki ilinek mecburiyeti inancı sonuçta elde edilen arkhe ile özdeşiyor. Filmdeki sıra ile bakarsak Charlotte'un muhafaza ettiği düşüncesi annesinin özgürleştirici düşüncesi ile değişiyor. Katie, Charlotte'un burnunun dikine giden insansı ve tehlikeli hayata bir başlangıç yapıyor. Lou ayakkabılardan yola çıkarak kendi karakterine uygun bir ayakkabıya giriyor. Rachel ise aslında kimliğini yaşayamadığı korkularından arınarak inanca bağlanıyor. Bunları şu şekilde açıklayabiliriz. Charlotte aslında inancın tek başına bir anlam ifade etmediğini, pesimist ve ruhani yoldaşlığın anlamsız olduğunu anlayıp coşkulu bir arayışa girdiğinde Rachel'ın yolundan giderek günah işlemenin hazına erişip kendi ilineğine ulaşıyor ve pragmatist birine dönüşüyor. Katie ablasının yolundan giderek esrikleşiyor ve kendini güvenli alanından uzaklaştırıp tıpkı anne ve ablasının yaptığı gibi riskin farkında olmadan yaşamaya çalışırken bocalıyor çünkü annesi olmadan önce ablası olma aşamasında. Lou, eski bir aile babası olarak, yerini dolduramayacağı düşünülen yargıların önünde eğilmeyerek yıllarca savunmasız kalan bir ailenin eksik baba figürü olmayı başarıyor. Rachel ise dini bir inanca ihtiyacı olmadığını düşünse de hayata tutunmak için inanca ihtiyacı olduğunu fark ediyor bunları kızları için endişelendiği sahnelerde fazlası ile görüyoruz. Sonuç olarak eylemsizliğin yerini coşku ve heyecan alıyor bunu da incilin yerini mitolojiye bırakma sahnesi ile gösteriyor film. Güzel filmdi adına yazılacak kendini konuşturacak fazlasıyla söz çıkardı ortaya.
error_outline